Klasshängingar

Ännu en update, tänk vad härligt det skulle vara om jag faktiskt fick tummen ur, och la upp bilden samma vecka istället. Då skulle jag slippa jaga rätt på mina bilder igen..

15. Valfritt

Första hägningen efter jullovet. Som det mesta av det var fantastiskt. Men så hände det ju två stora negativa grejer ändå. Det ena var att min mormors syster dog på annandagen, hon har varit dålig ett tag nu. Så det var faktiskt en lättnad att hon fick somna in.

Det andra var att jag förlorade en vän, inte pga dödsfall. Men hon sa helt enkelt upp våran vänskap skriftligt. Och då ville jag ta en bild på det svarta hålet jag kände då.  




16. Rädsla

Jag ville testa skapa ett monster i datorn, tänkte att " vådå det kan ju inte vara så jobbigt" Men jo, det var lite små krångligt. Det stora inspirationen är monsters ink, för jag ville gestalta barns rädslor som kan vara stora och ludna. Medans äldre barn och vuxna blir räddare för att förlora någon nära.  




17. Röd tråd

Denna veckan skulle det vara med en rödtråd i bilden, och den skulle gå in i och ut ur bilden 1/3 från nedre kanten. 
Just den här tiden har jag känt mig otrolig asocial, så jag ville ta en bild där två olika delar av mig får vara med.





18. Prinsessan på ärten.

Denna veckan fick vi var sitt stycke ur sagan "Prinsessan på ärten" och jag fick:

Ja, det ska vi nog ta reda på, tänkte den gamla drottningen,
men hon sa ingenting, gick bara in i gästrummet,
lyfte bort alla sängkläderna och la en ärta i botten på sängen.

Jag tänkte genast på Damen i schack, så jag ville testa om jag kunde skapa en schack pjäs som rör på sig. 





19. Valfritt men med vilkoret att någon typ av påse skulle vara med i bilden.

Jag ville använda strukturen av en påse istället för att fotografera en rakt av. Så då lyste jag genom en tyg påse och fotade den med macro. Sen har jag skrivit ut bilden och repat den, skurit i den och sandpapprat bort kanterna. 





20. Händer, vilkor = färg

Med tanke på att jag mer än gärna sysslar med montage, så ville jag denna veckan rita istället. Så den här bilden är skapad av 3 stycken vita lagen och en pensel i photpshop.
Jag lekte med tanken " tänk om man plötsligt upptäcker att man har röntgen syn"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0