Klasshängningar

Varje vecka hänger klassen var sin bild i cafeterian
( Ja, bredvid kaffeatomaten alltså)
Tänkte jag skulle lägga upp för de veckor som varit.
Var lite seg med att fixa en blogg, så dom kommer alla på en gång i stället :)

Första veckan fick vi temat "Första intrycket"
Och mitt var kaoset i lägenheten, och så klart Katt som nyfiket ska utforska.



2. Porträtt
Andra veckan blev vi indelade i par, och uppgiften var att vi skulle porträttera varandra och få fram så mycket som möjligt av den andres personlighet. Jag jobbade med Sandra, som är en otroligt glad och härlig person, men med massvis av fobier och allerigier. Så min tanke var att få med båda Sandra, vilket innebar att ge sig ut på oskänt vatten, nämligen Photoshop.



3. Valfritt tema
Jag hade en otroligt dålig fredag, och vi var på utflykt med med textilklasserna. Så jag gick iväg med mitt macro och fick den här bilden. 

 

4. Tema Fest
Alla minns väl hur det var att fylla år när man var liten, kalasen, kompisarna och självklart pressenterna. 

 

5. Tema Självporträtt
Jag hatar att stå framför kameran, så det här var en utmaning. Men det gick bra, och var faktiskt riktgit roligt. Jag själv har alltid varit som mest nöjd med min rygg, därför kändes det rätt att poträttera av den. 

 

6. Tema ilska
Företag och fabriker som skiter i miljön gör mig arg..



7.  Valfritt tema.
Hade en idé i huvudet som dök upp efter jag hade gjort mitt självporträtt, som jag genomförde.
Fröken Emelie som äger handen.



8. Tema Reflektioner
Jag, Karin och Martin var i studion och fotade.
Min idé var: tänk om man hade kunnat lagra det som ögat ser, då kanske man hade kunnat dömma någon för mord, bara genom beviset ögat ger.




9. Tema valfritt
Jag hade höstlov, och det spenderasdes i Göteborg. :)
Veckan innan hade Moa pressenterat en bild på en klocka, och vi pratade om att tiden här går så fort, och så kommer jag ner på lovet, och allt är precis likadant som det var innan jag åkte, samma skitsnack och samma jävla skitlöjliga konflikter (ursäkta mitt språk). Och då tänkte jag att kombinerar dessa två känslor, den som står still med den som går jättefort.


Kommentarer
Postat av: Frida

Ria! Vilken fin blogg du har! Fortsätt lägga upp alla dina fina bilder och hälsa de andra!

Kramar från Frida

2009-11-04 @ 12:56:52
Postat av: Ria

Tack så mycket vännen :) Ja, det var liksom dags!

Hur har du det? Någon lycka i jobbsökandet?

Kram kram!

2009-11-04 @ 13:49:07
Postat av: Karrow

Underbara bilder, Ria! :D



Du är grym! Fortsätt så! :)

Kram!

2009-11-04 @ 15:04:11
URL: http://captainkarrow.blogg.se/
Postat av: Mariell

Jag tror det är min lyckodag:)

Först hittar jag ett inlägg i min blogg från dig, sen hittar jag din blogg och dina fantastiska bilder!



Jag gillar alla, men några lite mer.

Porträttet på Sandra kändes som en fullträff, i alla fall vad jag kan säga efter det lilla jag träffade henne...

Ditt självporträtt tycker jag också mycket om, men det sa jag ju redan då när jag såg det på hängningen.

Bilden till tema ilska känns lite annorlunda på det temat, inget fel tvärtom. När jag hör ett sådant tema så är min första spontan tanke att nu kommer jag få se en bild på någon arg person eller liknande. Men istället visar du en lugn och stilla bild med mycket symbolik. Jag såg direkt vad ditt budskap var, men den kändes annorlunda på ett mycket bra sätt.

Tema reflektioner önskar jag att jag hade fått sett hela hängningen. Jag är besatt av reflektioner, jag ÄLSKAR dom! Jag har jobbat med reflektioner i ögon ganska mycket, men mest i mitt eget öga och använt mig av en spegel. Jag gillar din bild skarpt! Jag tycker om beskärning på den. Känns lagom av allt.

Den sista bilden fastnade jag för direkt när jag bara snabbt kollade igenom inlägget innan jag läste och studerade bilderna. Och när jag läste texten så kändes den ännu mer klockren.

Jag har egentligen inte lekt med långa slutartider och så på riktigt förrän igår, det var jätte kul:)



Nu skall jag kolla dina andra inlägg:)



Det är toppen att du skaffat blogg Ria!:)

Kram Mariell

2009-11-22 @ 19:06:26
URL: http://marielldahlstrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0